Sengebunde kan hjælpe til en endnu bedre søvn

Sengebunden gør en stor forskel (foto Dunlopillo.dk)

Sengebunden gør en stor forskel (foto Dunlopillo.dk)

I løbet af de seneste år er der kommet et markant øget fokus på søvn. Det skyldes, at en række eksperter har taget det på deres skuldre at få oplyst og overbevist folk om, hvor vigtig søvn rent faktisk er. Man må nemlig ikke tage for let på sin søvn. Det er alfa og omega for, at vi kan fungere i hverdagen, for får vi ikke nok søvn, kan det have store utilsigtede konsekvenser. Man mener, at vi i gennemsnit har brug for 8 timers søvn hver nat. Dette er et estimat og et cirkatal, der nogenlunde dækker de fælles søvnbehov, vi har. Det er dog ikke alle, der har brug for 8 timer hver eneste nat, og nogen har brug for mere end de 8 timer. Det afhænger meget af, hvor vi er i vores liv, vores alder og vores fysiske og mentale overskud.

Dårlig søvn føles som jetlag

De fleste har formentlig prøvet at vågne efter en nat med dårlig søvn. En nat hvor man ganske enkelt ikke har kunnet få nok søvn. Det er ikke spor rart, når man vågner, for de fleste skal op og på arbejde, i skole eller nå noget tredje. Lige meget hvor gerne man ville rulle om på siden og sove videre, så er det ikke en mulighed. Dagen efter en nat med dårlig søvn føles ganske meget som om, at man har jetlag. Man er træt, omtåget og irritabel. Det er ikke specielt konstruktivt, hvis man for eksempel skal på arbejde og levere et pålideligt job.

Sengebunde kan hjælpe til en endnu bedre søvn

Det er vigtigt, at man fokuserer på alle sengens komponenter, hvis man vil have en god søvn. Topmadras, madras og sengebund er alle afgørende dele. Med en sengebund kan man få en endnu bedre søvn, end man plejer.

Køb en ny sengebund her

 

Læs mere om sengebunde:

Det er altid bedst med nogle smukke sengebunde til din seng

One comment on “Sengebunde kan hjælpe til en endnu bedre søvn

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.